CONNECT er et projekt om Audience Development, der forsøger at forene universiteter med kulturinstitutioner
CONNECT var resultatet af et større partnerskab der inkluderede 10 partnere fra 6 europæiske lande. I partnerskabet blev der arbejdet med at bygge bro mellem læring på højere akademiske uddannelser og den professionelle kontinuerlige udvikling af kultursektoren.
CONNECT deler best practices mellem studerende og praktikere
Projektet handlede konkret om at videndele “best practices” om Audience Development – på dansk ‘publikumsudvikling.
Intentionen var at sikre vidensdeling mellem den akademiske og professionelle verden gennem etableringen af innovativt samarbejde mellem universiteter, institutioner og virksomheder i Europa.
Alle deltagende lande samlede en flok praktikanter i par fra universiteter og kulturinstitutioner. Et par bestod af en studerende og en praktiker, der sammen skulle løse en konkret udfordring for institutionen og implementere et Audience Development projekt.
Fra dansk side fik vi mange gode projekter fra Statens Museum for Kunst, Odense Kommunes HC Andersen julemarked, DOKK1 og Teaterøen.
Udvalgte deltagere kom med på vinterskole i Torino og Bilbao, hvor de mødte deltagere fra de andre lande og lærte Audience Development metoder.
Metoderne herfra er blevet videreudviklet i ADESTE+ projektet, som du kan læse om her
International Alliance
Ud over det etablerede tværeuropæiske partnerskab var 16 associerede partnere tilknyttet projektet. De associerede partnere kommer fra andre europæiske regioner som Sverige, Nordirland, Skotland, Norge – og derudover er også Sydafrika repræsenteret.
Samarbejdspartnere:
The Audience Agency, England // Goldsmith University, England // Deusto Universitetet, Spanien // ASIMETRICA, Spanien // ENCATC, Belgien // Adam Mickiewicz Universitetet, Polen // MeltingPro Learning, Italien // Fondazione Fitzcarraldo, Italien // City of Warsaw