AUDIENCE DEVELOPER –
ADESTE var starten på et større tværnationalt publikumsudviklingssamarbejde mellem organisationer på tværs af lande, og med et fælles ønske om at forbedre og videreudvikle kulturinstitutioner.
ADESTE – Audience DEveloper: Skills and Training in Europe – var et projekt, der udviklede værktøjer, research, benchmarking og en fælles teoretisk og praktisk ramme for professionelle inden for kunsten og kulturens arena og for politikere. ADESTE har bl.a. udviklet nye rammer for uddannelsen af forskellige faggrupper inden for kulturverdenen, der arbejder med at række ud til nye målgrupper. CKI har været dansk partner på projektet, som derudover består af syv partnere fra nær og fjern, herunder: England, Italien, Spanien, Belgien, USA og Indien.
I 2017 blev projektet udvidet og videreudviklet under projekttitlen ADESTE+, som du kan læse om her.
Samarbejdspartnere:
The Audience Agency, Manchester, England // Institute of Creative and Cultural Entrepreneurship Goldsmiths, University of London, England // Fitzcarraldo Foundation, Torino, Italien // Melting Pro, Rom, Italien // University of Deusto, Bilbao, Spanien // ENCATC, Bruxelles, Belgien // Los Angeles County Museum of Art, USA // The India Foundation for the Arts, Bangalore, Indien.